NZ 3: Ons "huis" voor de komende 2 maanden

16 februari 2020 - Waihi Beach, Nieuw-Zeeland

We zijn inmiddels in Waihi Beach beland en hier lukt het uploaden wel (of het ligt eraan dat ik nu Google Chrome heb gebruikt in plaats van Microsoft Edge!). De video van de camper staat dus online!

Ik heb geprobeerd alles te laten zien en te vertellen in een niet te langdradige aflevering, maar ik kan me voorstellen dat er nog wat vragen zijn. Hieronder daarom nog wat extra info:

• het is dus een verlengde Toyota Hiace (dus langere wielbasis), automaat, uit 2018, opgeleverd als camper in november 2019 (z.g.a.n. dus)
  • je kunt erin staan (hoger dan 2 meter)
  • we hebben een bed van 1.74 breed x 2.05 lang
  • we hebben een 110 liter koelkast met vriesvakje
  • het matras is lekker dik (ongeveer de hoogte van de lengte van een mobiele telefoon.. (sorry, geen meetlat binnen handbereik :))
  • er zitten 2 accu's in: 1 voor de motor en 1 voor het "huis" gedeelte (voor de koelkast en voor 12V opladen (mobiele telefoons en de lampjes in de camper))
  • de huisaccu wordt opgeladen via een zonnepaneel en als we rijden
  • we hebben ook nog een verlengkabel om op de camping op de 220V aan te sluiten, maar die hebben we alleen nodig als we de batterijen van de camera of de laptop willen opladen
  • we hebben een tank met (vers) water, wat gebruikt kan worden in de spoelbak, het toilet en de douche. En ja, we kunnen ook warm douchen
  • we hebben 2 afvalwater tanks: "grijs" water voor de spoelbak en "zwart" water van het toilet. Beide gebruiken we op dit moment nog niet omdat de faciliteiten onderweg superschoon zijn
  • we hebben zelfs nog een elektrisch kacheltje, maar ik hoop dat we die niet nodig gaan hebben.
  • we hebben een luifel, zodat we bij lichte regen of heel veel zon toch lekker buiten kunnen zitten

Ik kan me niet voorstellen dat er nu nog vragen zijn, maar mocht dat wel zo zijn, laat maar weten!

Tot een volgende keer!

1. Harry Nunen:
    16 februari 2020
    Hoi Johan en Nicole, ik was deze pagina kwijt en je ziet heb hem gevonden😭 leuke verhalen en mooie foto’s maar bent inmiddels al een tijdje onderweg. Nog fijne weken gr
  2. Merel & Ruud:
    17 februari 2020
    Wat een mooi huisje, een echt mooi “huisje op wielen”. 👊 geniet ervan! 🤗🙋‍♀️ Ruud&Merel