NZ 8: Corona update

20 maart 2020 - Westport, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Tja, we hebben ons er redelijk lang van afzijdig kunnen houden, maar het coronavirus heeft ook ons bereikt (figuurlijk dan!).

Zoals jullie waarschijnlijk weten, heeft Nieuw-Zeeland strenge maatregelen genomen en adviseert de Nederlandse regering om zo snel mogelijk naar huis te komen.

Wij hebben vooralsnog besloten om niet (halsoverkop) een vlucht terug te boeken en blijven dus nog hier.

Een paar dingen:

• We hebben ons aangemeld bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken, zodat ze weten dat we hier zijn.
  • We kunnen geen contact krijgen met de luchtvaartmaatschappijen, want we vliegen pas over ongeveer een maand.
  • We gaan eerder dan gepland (zondagochtend) met de boot van het Zuidereiland naar het Noordereiland. Dit omdat we dan sneller kunnen handelen als dat nodig mocht zijn (onze camper is daar gehuurd en vanuit Auckland zullen we ook terug vliegen)
  • We zitten hier veilig (“pas” 38 besmettingen en enorm strenge maatregelen aan de grens)
  • We hebben hier geen verdere beperkingen, de campers rijden nog, de campings staan vol en iedereen staat ’s avonds gezellig te koken en af te wassen in de keuken
  • Het thuisfront (ouders en kinderen) geeft ook unaniem aan dat we hier moeten blijven en genieten

Of we de juiste beslissing nemen, zullen we later kunnen vertellen. En de situatie kan morgen ook weer anders zijn, dus we houden de verschillende kanalen wel in de gaten.

Mocht je op dit moment geen behoefte hebben aan de blog (wat we ons kunnen voorstellen), laat het mij of Johan even weten via Whatsapp. Dan haal ik je van de mailinglist.

Vanuit NZ wensen we jullie veel sterkte (als dat het juiste woord is)!

1. Ineke:
    20 maart 2020
    Groot gelijk dat jullie daar blijven en genieten van het land, het vakantiegevoel enz.
    Zouden jullie thuis zijn zit je hier binnen. Je bent daar beter dan hier.
    Veel plezier 😍
  2. Ger en Marij:
    Hoi Johan en Nicole
    Hopelijk hebben jullie veel gezien in het zuiden
    blijf weg van niesers en hoesters en houdt voldoende afstand
    Was je handen nogveel meer dan anders EN blijf genieten
    Blijf vooral bloggen( hebben wij ook iets te doen)
    Heel veel lieve groetjes en knuffels van marij
  3. Pa , Jos:
    20 maart 2020
    hier gaat alles nog goed Hou de zaak daar goed in de gaten en probeer zo veel mogelijk te genieten . Veel plezier Groetjes pa en Sandra
  4. Merel & Ruud:
    Hoi Johan & Nicole,
    Gelukkig hebben jullie het daar veel minder dan hier! Mochten jullie echt niet meer terug kunnen komen, kom ik jullie hoogstpersoonlijk halen met een super gave blauwe CHR! Geniet nog maar lekker daar, want jullie zijn er nu! Maak mooie herinneringen en geniet van ervaring en ieder moment! Liefs Ruud&Merel
  5. Wendy & Lyndon:
    20 maart 2020
    Bedankt voor de update. We hebben aan jullie beiden nagedacht en vroegen ons af wat je plannen waren. We hopen dat u wanneer u besluit terug te keren, regelingen eenvoudig zijn te treffen.
    Blijf alsjeblieft bloggen.
  6. Johan en Nicole:
    20 maart 2020
    I didn't know you knew the Dutch language! 😀 or is Google Translate your secret? Have a safe journey home!
  7. Bert Bax:
    Wat hebben jullie een geluk. Gooi de tank nog maar een paar keer vol want de vakantie van jullie wordt verlengd. Nog een paar dagen en alle vliegtuigen staan aan de grond. Geniet er van.

Gr.
    BB
  8. John en Jeanne:
    21 maart 2020
    Ondanks dat het corona virus in New Zealand opduikt, al is het goed bewaakt daar en strenge maatregelingen, blijf lekker daar, is veiliger dan hier, dus verder gewoon doorgaan met jullie vakantie. Hoelang het ook duurt, we houden contact en horen weer van elkaar, heb het goed daar!!! Lieve groetjes van ons 😊
  9. Moniek Loeffen:
    Bedankt voor jullie update! We denken aan jullie en reizen vanuit huis een beetje mee! 😚
  10. Jef marian:
    21 maart 2020
    Wel laat deze reactie maar bij het zien van jullie blog stik jaloers op jullie. Hartstikke leuk die verslagen en mooie foto’s genieten jullie volgens jullie gezichten .
  11. Liz and Eddie:
    22 maart 2020
    I think you are safer in NZ than you would be at home BUT be careful and sensible. Hope that when it is time for you to return home that you are able to. Life here is very scary but we are ok x