We zijn er klaar voor..

26 januari 2020

Allereerst willen we je welkom heten op onze reisblog. Leuk dat je het voornemen hebt om ons te gaan volgen op onze reis naar en door Nieuw-Zeeland. We hopen dat we je/jullie kunnen vermaken met onze verhalen, foto's en video's (ja, we gaan proberen te vloggen :)).

In tegenstelling tot onze eerdere reisbloggen dit keer geen planning van waar we wanneer denken te zijn. Niet omdat we inmiddels weten dat onze uiteindelijke route meestal toch anders is, maar omdat we de komende maanden meer dan voldoende tijd hebben (en we nog lang genoeg in het vliegtuig zitten om dat uit te zoeken).

Praktische blog info

Zoals in eerdere bloggen, is er ook deze keer weer de mogelijkheid om een reactie te plaatsen (vinden we leuk :)). Mocht er iets zijn, dat jullie met ons willen delen (er kan van alles gebeuren!), dan zijn we bereikbaar via Whatsapp en mail. Mocht je automatisch een mail willen krijgen als we iets gepost hebben, dan kun je je mailadres achterlaten in de mailinglist (aan de rechterkant of onderaan dit verhaal, afhankelijk van je device).

Voor nu dan nog de eerste wist-je-datjes en het vluchtschema.

Jullie horen snel van ons!!

Wist-je-datjes

Natuurlijk mogen in de blog de wist-je-datjes niet ontbreken. Hieronder de eerste serie:

- Nieuw-Zeeland is 8 keer zo groot (!) als Nederland en heeft 4 keer minder inwoners (4.5 miljoen)

- het land bestaat uit 2 grote eilanden en nog wat kleinere eilanden. De grote eilanden zijn Noordereiland (800 km lang, 400 km breed, 3.5 miljoen inwoners) en het Zuidereiland ( 800 km lang, 300 km breed, 1 miljoen inwoners)

- 68% van de Nieuw-Zeelanders is van Europese afkomst, slechts 14,6% van de bevolking is Maori (oorspronkelijke bewoners). Het resterende deel bestaat uit Aziaten en Oceaniërs.

- Nieuw-Zeelanders worden ook wel kiwi's genoemd... Nee, niet naar het fruit, maar een vogel, die ook het nationale symbool is van NZ (zoals wij de leeuw hebben)

- we hebben mondkapjes aan onze paklijst toegevoegd i.v.m. het corona virus. We komen niet in China, maar we weten wel uit ervaring dat je Chineze overal tegen komt. Better safe than sorry!

Vluchtschema

Een aantal van onze volgers wil graag weten wanneer onze vluchten zijn. Voor hen hieronder het vluchtschema, de tijden zijn de lokale tijden en ja... we de reizen duren héél lang:

- maandag 27 januari: van Amsterdam via Zürich naar Singapore  (20:05 - 18:00, 14,55 uur onderweg)

- zondag 2 februari: van Singapore naar Auckland (22:25 - 13:20, 9.55 uur onderweg)

- dinsdag 7 april: van Auckland naar Rarotonga (Cook islands) (3 uurtjes maar)

- dinsdag 14 april: van Rarotonga naar Auckland (Cook islands) (en weer 3 uurtjes terug)

- vrijdag 17 april: van Auckland naar Tokyo (08:50 - 16:50, 11 uur onderweg)

- woensdag 22 april: van Tokyo via München naar Amsterdam  (12:35 - 21:40, 16.05 uur onderweg)

1. Ineke:
    26 januari 2020
    Hele goede reis en een fantastische tijd in Nieuw-Zeeland.
  2. Henk van Kaathoven:
    26 januari 2020
    Leuke vakantie en goede reis.
  3. Hilde:
    26 januari 2020
    Superleuk jullie weer te kunnen volgen! Veel plezier en let goed op elkaar! 😘
  4. John en Jeanne:
    26 januari 2020
    Nou luitjes, ga ervoor en geniet van deze bijzondere reis, ben heel benieuwd hoe jullie dit gaan beleven, groetjes en liefs van ons 😘
  5. Junior:
    26 januari 2020
    Hele fijne reis en veel plezier op jullie droom vakantie 😁
  6. Mariël Demos:
    26 januari 2020
    Ik ga zeker proberen alles bij te houden! Heel veel plezier, geniet ervan en let goed op elkaar 😘
  7. Ger en Marij:
    26 januari 2020
    Fijne vakantie en heel veel mooie indrukken
    Ger en Marij
  8. Michelle 👩🏼‍💼:
    26 januari 2020
    Veel plezier het is jullie gegund, een veilige reis toegewenst. ✈️🥂
  9. Mireille:
    26 januari 2020
    Geniet van jullie sabbatical en ik lees graag over jullie ervaringen!
  10. Sylvia:
    26 januari 2020
    Heel veel plezier!! Wordt vast geweldig daar! 20 jaar geleden was het er fantastisch 😃😜. Heel benieuwd naar jullie ervaringen!!
  11. Pa , Jos:
    26 januari 2020
    veel plezier en gezond weer terug
  12. Arjan en Maureen:
    26 januari 2020
    Gave reis en geniet ervan.
  13. Brigitte:
    26 januari 2020
    Heel veel plezier samen, en geniet van de reis!! Jullie hebben het verdiend. Wordt vast een reis van je leven wat je niet snel meer vergeet. Goede reis.🛫🌞⛱
  14. Brigitte:
    26 januari 2020
    Hele fijne vakantie samen, geniet ervan. Goede reis en gezond weer terug.
  15. Ilse:
    26 januari 2020
    Jaloers!!! 😜 Mooie herinneringen samen maken en we kunnen gelukkig zo een beetje mee genieten! Goede reis! 😘
  16. Merel & Ruud:
    27 januari 2020
    Woehoeee, vandaag is het zover! Vloggen... gaaf
    f! Wij gaan alles volgen, geniet ervan! Goede reis!😊🤗
  17. Linda:
    27 januari 2020
    Veel plezier. Ben benieuwd of ik jullie foto's en verhalen herken.
  18. Linda Peels:
    27 januari 2020
    Goede reis lieve mensen! Geniet ervan!
  19. Anke en Guido:
    27 januari 2020
    Wow, wat een trip. Geniet ervan, goede vluchten en een hele fijne (lange) vakantie. 👍.
  20. Gilbert:
    Enjoyyy
  21. Ine en Jos:
    28 januari 2020
    Goede vluchten toegewenst en een mooie vakantie! Geniet er van!!
  22. Harry Nunen:
    28 januari 2020
    Als ik dit tik waarschijnlijk moe van jullie eerste vlucht geniet van Singapore👍😎
  23. John en Jeanne:
    28 januari 2020
    Wat leuk dat velen reageren, wij wensen jullie ook een onvergeteleijk avontuur toe, we horen weer van jullie in het verre New Zeeland, tot horens alvast weer.
  24. Rogier:
    29 januari 2020
    Heel fijne vakantie en super leuk om jullie zo te kunnen volgen ook!geniet er van en graag weer gezond terug👍
  25. Frans en Marij:
    29 januari 2020
    Heel Veel plezier en een prettige vakantie Wij houden jullie huis ook in te gaten.
  26. Sandra en Jos:
    30 januari 2020
    Maak er een fantastische reis van samen en geniet maar lekker van jullie momenten en straks weer gezond terug.😘