NZ 13: It is what it is

4 april 2020 - Wainui, Nieuw-Zeeland

Laatste nieuws: we hebben vannacht een mail gehad.. en we hebben tickets!! We vertrekken morgenmiddag vanaf Auckland! Het gaat nu heel erg snel, dus dat wordt vandaag nog genieten en alvast voorbereiden voor morgen1

Ik had onderstaande al klaar staan, dus dan weten jullie in ieder geval wat we de afgelopen week nog hebben gedaan.

Tja, en dan zitten we al op dag 10 van de lockdown, maar “It is what it is. You got to make the best of it.” (citaat van Mark, onze campmanager).

Dus dat doen we dan ook! We houden ons strikt aan de regels, en die zijn hier strikt, zoals ik jullie al eerder had gezegd... Onderstaand een stukje dat in de dagelijkse nieuws brief van Stuff stond (vond ik wel grappig, ook effe doorklikken op de link):

If you’re unsure of what you can and can’t do during lockdown, here’s a simple Q&A. Spoiler alert: if you’re asking, the answer is probably no.

De simpele boodschap is hier dus nog steeds: ”Stay in your bubble”.. Dus een rondje fietsen, prima, maar een ronde van 76 km.. Nou nee.. Zie foto’s en video van onze “bubble”.

Ons uitje van deze week was het boodschappen doen in Whakatane, een groter dorp/stadje hier verderop. Wat we verder doen, is eigenlijk niet heel veel bijzonders:

• Koffie drinken
  • Nog steeds elke ochtend de 7 minute work-out met als cooling down een duik in de zee (Nicole)
  • Wandelen, veel wandelen
  • Lezen en puzzelen
  • Kletsen
  • Borrelen

Dus.. een vakantie die we eigenlijk niet gewend zijn, maar waarvan we nu het beste maken en er ook van genieten.. Want voor je het weet, ben je weer thuis en hoor je niet continu de zee, kun je niet even naar de zee wandelen, doe je je work-out op zolder i.p.v. op het strand, en moet je weer van alles (werken bijvoorbeeld 😊).

Een paar dagen geleden nog een “street beer” gehad met degene die wilde, dus ieder neemt zijn eigen drank mee. De afstand tussen de mensen (2 meter) is net te groot om een goed gesprek te voeren, maar het was wel gezellig.

Gisterenavond hebben we nog een filmavond gehad met een typische kiwi film, buiten, met een groot scherm, iedereen z’n stoeltje mee en een dekentje. De film was hier in de buurt opgenomen en grappig, maar ook deels realistisch. En weer eens wat anders dan de dagelijkse Yahtzee competitie.

We hebben overigens bericht gehad van BuZa en hebben onze paspoortgegevens doorgegeven voor het “BBB arrangement” (Bijzondere Bijstand Buitenland ofwel een repatriëringsvlucht). Ik verwacht dat we er binnen een paar dagen iets van horen.. dus nog even spannend of we mee kunnen..

En dan het leukste nieuws voor het laatst: we staan op Stuff!! Er was een aantal negatieve verhalen over buitenlanders/toeristen die hier zitten (bijvoorbeeld een Brit in Auckland, die maar een heel beperkt aantal TV-zenders had!!) en wij vonden dat niet terecht, want wij komen juist mensen tegen die heel aardig zijn, geïnteresseerd en ons willen helpen. Zie hieronder het artikel: https://www.stuff.co.nz/travel/news/120818668/were-four-dutch-tourists-stuck-in-nz-and-were-having-a-ball

Voor nu geen spannende verhalen en nieuwtjes meer, hopelijk kunnen we jullie binnenkort melden dat we een vlucht hebben of dat we zelfs al thuis zijn! ==> die hebben we dus :)

1. Ineke:
    4 april 2020
    Top!!! Hele goede en veilige reis terug.
    Ik ben stiekum blij dat jullie terugkomen .
    🥰😘👍
    We hebben hier geen strand maar Sweelinckpark is ook mooi 😅
  2. Monique:
    5 april 2020
    Goedemorgen
    Zal dubbel zijn ... je wilt naar huis maar tevens komt er einde aan jullie top vakantie .. geniet nog van de paar uurtjes daar 😁 en hopelijk en hele goede terugreis 🍀
  3. Brigitte:
    5 april 2020
    Goede reis, het zal even dubbel zijn dat jullie de vakantie zo moeten afbreken, maar je bent jong nog en gezond dat is het allerbelangrijkste toch? Aan de foto's te zien hebben jullie toch een top vakantie gehad en de vlog's die jullie erover schreven, was erg leuk om alles zo mee te lezen en zien.
    Groetjes en tot horens weer.
  4. Linda:
    6 april 2020
    Fijne reis naar huis. Ben blij dat jullie weer in Nederland zijn. Wel een raar einde maar ja, alles raar.